www.diariocritico.com

L’espai es va inaugurar el 12 d’octubre de 1985

El Mercat de les Flors repassarà els seus 25 anys amb diversos espectacles d'Àngels Margarit

El Mercat de les Flors repassarà els seus 25 anys amb diversos espectacles d'Àngels Margarit

També es farà un homenatge a la desapareguda Pina Bausch

jueves 02 de septiembre de 2010, 18:42h

La coreògrafa catalana Àngels Margarit i la seva companyia Mudances protagonitzaran diversos espectacles en la temporada vinent del Mercat de les Flors. Les actuacions commemoraran els 25 anys d'aquest espai escènic de Barcelona, que es va inaugurar el 12 d'octubre del 1985.

Margarit ja ha iniciat els actes de celebració del Mercat de les Flors amb el seu Solo per a habitació d'hotel durant la setmana del 25 al 29 d'agost a l'hotel Le Meridien de Barcelona, davant d'únicament 15 persones en cada funció.

També servirà de commemoració de l'aniversari de plata l'espectacle Kontakthof, de la companyia Pina Bausch, en què estan implicats adolescents amateurs de la dansa, i que serà també un homenatge a la coreògrafa, morta l'any passat. 

Els altres grans espectacles de la temporada 2010-2011 seran Vertical road, d'Akram Khan, una coproducció inspirada en la poesia àrab i en què estan implicats ballarins àrabs i una de catalana, Lali Aiguadé; Babel, de Sidi Larbi Cherkaoui, estrenat a Brussel·les, i Political mother, una obra compromesa de l'israelià Hofesh Shechter, que tancarà a l'abril la programació de gran format del Mercat.

La temporada la inauguraran Sònia Gómez i la seva mare amb La meva mare i jo el 18 de setembre, dins del cicle “Miraquiballaquí”, una aposta per les companyies catalanes i espanyoles, que omplirà gairebé sis setmanes amb dos espectacles per setmana i tancarà Room, una coreografia de gran format de la Thomas Noone Dance.

En total, participaran en la programació de la temporada que ve 18 companyies catalanes i espanyoles, i es faran, a més, una desena d'espectacles internacionals de primer nivell, amb el focus posat al Regne Unit i el Quebec. D'aquest últim país arribaran propostes tant de circ com de dansa, com les de Daniel Leveille i Dave St. Pierre, totes dues amb ballarins despullats sobre l'escenari.

El director del Mercat de les Flors, Francesc Casadesús, ha explicat que també s'han proposat trencar la relació espacial entre artistes i espectadors: es faran espectacles en aparcaments, rebedors de cases particulars i un cicle de dansa en moviment real per la ciutat. Mentrestant, la plaça Margarida Xirgu tindrà una carpa de circ.

Aquests experiments en altres espais teatrals coincidiran amb les obres del Mercat de les Flors, ja que la Sala MAC estarà tancada fins a finals del gener, quan es preveu que s'acabin els treballs.

¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (2)    No(0)

+
0 comentarios