www.diariocritico.com

Selecció de mil projectes empresarials

El departament de Treball impulsa la formació dels emprenedors

Catalunya té una mitjana de creació d'empreses superior a l'estatal i també a l'europea, diu la responsable de la iniciativa, Mireia Franch

lunes 19 de julio de 2010, 14:35h

El departament de Treball seleccionarà mil projectes empresarials per oferir-los cursos de formació, seminaris i sessions d'entrenament ("coaching" i "mentoring") amb emprenedors consolidats. El perfil del sol·licitant és un home (54% dels casos), majoritàriament de la demarcació de Barcelona, entre 30 i 45 anys i que en sis de cada deu casos encara no ha creat la seva empresa. Els sectors del comerç (29%), la consultoria (19%) i les TIC/Comunicació (17%), són els que atreuen la majoria dels projectes. La directora general d’Economia Cooperativa i Creació d’Empreses del Departament de Treball, Mireia Franch, ha explicat que "a més d'ajudar a crear empreses, en farem seguiment del seu creixement".

Segons Franch, Catalunya té una taxa de creació d'empreses superior a la mitjana estatal i, fins i tot, europea, "però els emprenedors catalans no esperen que la mida de les seves empreses creixi" durant els anys posteriors a la creació de la companyia.

Per això, el programa inclourà una segona fase de seguiment del creixement dels projectes empresarials i els emprenedors rebran assessorament sobre com trobar finançament i com fer atractiu el seu negoci per als inversors.

El programa, que s'anomena 'Projecta't', forma part d'Inicia, la xarxa de creació d'empreses de la Generalitat, i s'emmarca en els 30 compromisos per a l'ocupació signat el passat desembre pel Govern i els agents socials i econòmics.

Aquesta iniciativa reunirà demà a Barcelona els solicitants d'ajudes per facilitar el 'networking' entre els emprenedors. A l'acte assisitirà el president de la Generalitat, José Montilla, i la consellera de Treball, Mar Serna.

¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (2)    No(0)

+
0 comentarios