www.diariocritico.com

Per adherir-se a la de Castelldans

La Generalitat projecta crear una caixa rural catalana

L'activitat es desenvoluparà a tot el país, excepte a Barcelona

martes 29 de junio de 2010, 13:48h

La Generalitat impulsa la creació d'una caixa rural catalana que agrupi a les seccions de crèdit de les cooperatives que vulguin adherir-se a la Caixa Rural de Castelldans, que té el format de cooperativa de crèdit. Així ho ha explicat avui a Lleida el director general de Política Financera i Assegurances de la Generalitat de Catalunya, Ferran Sicart, que ha explicat que el Govern català ja ha establert un acord de col·laboració amb el departament d'Economia per capitalitzar la Caixa Rural de Castelldans, de manera que pugui tenir recursos propis necessaris perquè el seu àmbit d'activitat pugui ser tot Catalunya excepte Barcelona.

Aquest projecte permetrà a aquelles seccions de crèdit que vulguin, integrar-se en el capital de Caixa de Castelldans, aportant els seus actius i passius, de manera que els dipòsits dels socis passaran a estar integrats en la secció de crèdit, i també les inversions i crèdits , segons el Govern.

"S'aconseguirà donar naturalesa bancària a l'activitat de les seccions de crèdit que vulguin integrar-se, i al mateix temps respectar la inversió dins del sector agrari dels recursos captats per les seccions de crèdit i transferits a partir d'aquesta integració de la caixa rural que es constitueixi ", ha dit Sicart. Per al director general, el projecte podria tenir massa crítica suficient a l'octubre.

A Catalunya hi ha 118 cooperatives amb secció de crèdit, que en conjunt sumen 599.664.000 euros, segons la dades de la Generalitat. Caixa Rural Castelldans va néixer com a secció de crèdit de la Cooperativa de Sant Fortunat per donar servei a tots els associats. L'any 1963, es va convertir en una entitat bancària independent.

¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (2)    No(0)

+
0 comentarios