Les proves de posada en servei de Besòs 5 duraran fins al segon semestre de l'any. Per efectuar la neteja de la caldera es faran emissions de vapor d'aigua a l'atmosfera. Aquesta operació s'allargarà un mes, amb una durada global d'una setmana a dies alterns. Aquestes feines ocasionaran soroll entre cinc i sis hores al dia.
La nova central duplicarà la capacitat de generació de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Té una configuració de dues turbines de gas i una de vapor, i es compon de dues turbines de gas, dues calderes de recuperació de calor amb una xemeneia cadascuna, una turbina de vapor, tres alternadors, condensador, sales de control amb armaris elèctrics i de control de motors, i una caldera auxiliar de gas natural.
La captació d'aigua de refrigeració, amb un cabal de 60.000 metres cúbics per hora, es realitza mitjançant una canonada d'uns 512 metres, ja existent. L'aigua de refrigeració s'aboca al mar, a 300 metres de la línia de la costa, amb un increment tèrmic de 7 graus centígrads, mitjançant una conducció de vessament submarí de nova construcció de 520 metres de longitud total, 95 metres en zona terrestre i 425 sota el mar.