En aquesta nova versió del clàssic, el coreògraf i director artístic de la companyia, Eduardo Lao, ha renovat la història de l'obra i ha convertit el famós taller de nines del Doctor Coppelius en un modern laboratori de robòtica on investiga la creació de un androide amb aparença, moviments i comportaments femenins.
Lao ha explicat en roda de premsa que l'argument sempre li havia semblat una mica fosc, de manera que ha intentat "treure-li una mica de pols a la història", traslladar la trama al futur i aportar tocs humorístics, mantenint l'essència de Coppélia.
"L'estètica de l'espectacle està inspirada en alguns dels grans referents de la meva generació, com Metropolis i La Guerra de les Galàxies", ha confessat.
La ballarina catalana Diana Miqueo, estrella principal de Coppélia, ha reconegut que aquesta és una peça difícil tècnicament, i un gran repte per a la seva carrera ja que ha d'interpretar un doble paper: el d'una nina androide amb "moviments secs i molt poc orgànics" i el d'una humana amb els seus sentiments i emocions.
L'espectacle, que es podrà veure fins el dia 27, manté la música original de Leo Delibes i està protagonitzat per un elenc de 22 ballarins.
Finalista als Max de teatre
El director de la companyia, Víctor Ullate, s'ha mostrat emocionat en conèixer -minuts abans de començar la roda de premsa- la notícia de la seva nominació als XIV Premis Max de les Arts Escèniques en la categories de millor espectacle de dansa per Wonderland.
Ha assenyalat que els premis serveixen per "estimular els artistes", especialment en aquest cas, ja que ha estat el públic qui ha decidit nominar-lo.
El ballarí ha explicat que Wondeland va ser un projecte molt especial, fet de tot cor, ja que ho va fer pensat en el seu germà, en els malalts i en "tota la gent especial tancada en hospitals psiquiàtrics".
A més, ha reconegut que aquest tipus de guardons promocionen la dansa a Espanya, que ha estat un dels reptes que ha assumit al llarg de la seva vida i que, encara que ha tingut oportunitats per anar a treballar fora, ha decidit quedar-se per "impulsar el ballet i formar els ballarins ".
Lao, ha afegit que aquest és un bon moment per a la dansa clàssica a Espanya especialment pel que fa al públic, tot i que "els polítics que no sempre han la sensibilitat necessària per donar suport als creadors".