Chery es va comprometre al setembre a analitzar la viabilitat d'instal·lar una fàbrica a Catalunya, i el conseller ha reiterat aquest dimecres una crida a la prudència en aquesta operació. Ha afegit que, si finalment avança el projecte, "la implantació real no arribarà fins al 2013 o 2014".
Huguet, que ha participat en una jornada sobre innovació en el sector comercial celebrada a Cornellà de Llobregat (Barcelona), ha explicat que l'operació amb Chery "es va coent a foc lent". Segons el conseller, "es va signar un acord per treballar en la viabilitat d'un projecte i això no es fa en un dia, i menys amb empresaris asiàtics".
De fet, però, com s'ha explicat des de Diariocrítico de Catalunya, el ressò de l'operació amb Catalunya sembla ser gairebé nul a la Xina i ni en parla la pròpia pàgina web de Chery Automobile.