Els alcaldes de l'Hospitalet i Barcelona, Núria Marín i Jordi Hereu, i el president de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, han visitat aquest matí les obres de construcció dels dos nous pavellons que sumaran 40.000 metres quadrats de superfície. Els edificis s'aixequen al solar que va quedar lliure després del trasllat d'un grup de veïns que van ser expropiats per l'ampliació de la fira.
Un cop finalitzades les obres, el recinte de Gran Via disposarà de 240.000 metres quadrats bruts d'exposició. Segons Fira de Barcelona, la previsió és que els dos nous pavellons s'ocupin amb motiu de la celebració de la ITMA, una fira dedicada a la tecnologia i la maquinària tèxtil que se celebrarà per primera vegada a Barcelona el setembre de 2011.
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha explicat que "per aconseguir aquest saló, es necessitaven aquests dos pavellons". Segons Hereu, la fira "és una de les principals indústries del país i la seva ampliació és un dels projectes més emblemàtics i estratègics que té Catalunya".
El recinte de Gran Via està situat als termes municipals de l'Hospitalet i Barcelona. Actualment compta amb 200.000 metres quadrats de superfície, 6 pavellons, 5.000 places d'aparcament i un heliport. El recinte es va començar a construir el 1993 i el primer pavelló es va inaugurar dos anys més tard.