Per la seva banda, les importacions han crescut un 27,07% fins als 5.528,84 milions. Les compres a l'exterior de Catalunya representen el 27,13% de les importacions estatals. Com a conseqüència, el dèficit comercial del mes de maig és de 1.587,42 milions d'euros, que representa un augment interanual del 57,08%. El dèficit energètic suposa una tercera part d'aquest dèficit.
En tots els sectors han augmentat les compres a l'exterior. Destaquen, sobretot, els bens de consum duradors (92,13%), les matèries primeres (75,38%), altres mercaderies (44,82%) i les semifactures no químiques (40,64%). Les exportacions dirigides a la UE han avançat un 9,09%; les destinades a la zona euro, un 8,16% i les extracomunitàries, un 38,69%.
Pel que fa a les compres, les procedents de la UE van créixer un 23,07%; les de la zona euro, un 15,21%; i les extracomunitàries, un 33,25%.
Cinc mesos amb alces
En els cinc primers mesos de l'any, el dèficit comercial de Catalunya va augmentar un 3,69% interanual i es va situar en els 7.675,17 milions d'euros. Els principals sectors exportadors han estat els productes químics, els bens d'equipament i el sector de l'automòbil.
En les compres a l'exterior, els creixements més importants es registren en les importacions de matèries primeres, productes energètics i bens de consum duradors. Entre gener i maig, les exportacions destinades a la UE es van incrementar un 10,27%. Les vendes a la zona euro van créixer un 9,01%, mentre que les destinades a l'Europa no monetària ho van fer un 17,47%. Les exportacions extracomunitàries van avançar un 31,45%.
Pel que fa a les compres a l'exterior, les procedents de la UE van créixer un 4,24% en termes interanuals, mentre que les de la zona euro van caure un 2,86%. Les importacions dels països de la UE no monetària van augmentar un 58,25% i les que venien de fora de l'àmbit comunitari, un 25,64%.